Sunday 5 February 2012

SULIT

Assalamualaikum pembuka bicara...
dah lama rasa nyer x update blog ni.....
da bersawang nih....fuh..fuhh..tiup2 skit bio hilang sawang2 nih...
heheheh...mne ad sawang tipu jer...
Tengok tajuk da macam nak antar surat kt kerajaan jer...hahah...
actually...semua yang terjadi dalam hidup ni jdi susah n payah bile kite susah nak terime...
haaa..ni nak cakap sikit..susah n payah tu la selalu org gune jarang org nak gune perkataan sulit nih...
selalu kite tengok perkataan sulit ni kt surat jer....
especially bile surat tu surat2 penting selalu tulis private and confidential tuu...hehehe
hurmmmm...manusia ni pelik sikit...selalu salah kan hidup...bile dia org ad masalah selalu kite mesti dengar dye orang cakap...APASAL LA HIDUP AKU NI SSH SANGAT, NAPE LA SSH NAK BUAT SUME NIH..N BLABLABLABLA......
sebenar nye x susah pon...asalkan dapat terime kenyataan mesti hidup korang senang....
lagi susah bile orang putus cinte mesti kite akan dengar dia cakap...NAPE LA DIA BUAT AKU MCM NI..,SMPAI HATI DIA BUAT AKU MCM NI..,N WHAT EVER LA...
x salah korang nak menangis sebab mmg sakit bile hilang orang yang kite sayang...
tapi jangan la smpai melampau-lampau...ad yg aku tengok stakat ni smpai sanggup menangis berhari-hari,berminggu-minggu pon ad...yg lg teruk nyer smpai ada yg sanggup nk balas balik...ishishsih...ap kejadah nyer kah semua ini....
cbe korang try benda ni bg yg putus cinte tu...k ambik mase....maksud aku ambik mase tu jagan la sampai berhari-hari menangis....k
korang mnangis la dalam 1 ari tu puas-puas...then da puas cakap kt diri sendiri kenapa aku nak menangis macam orang gle sbb dye...agak2 dye nangis x sbb aku,berbaloi kew aku menangis mcm org gle dye sronok putus ngan aku kt sane....then cakap juga kt diri sendri...maybe dye bukan yang terbaik untuk aku..mungkin ad org yg lg baik untuk aku dr dye....
mungkin sume ni ssh tapi try la maybe berjaya spe tau....
ingt sume yang jadi ada hikmah nyer....ALLAH x kn uji seseorg tu d luar kemampuan nye....
so..apa yang jadi sebenar nye korang mampu hadapi...
yang jadi masalah nye NAK DENGAN X NAK JER....
kalau x boleh nak tipu orang apa yang korang masalah yang korang hadapi...cube try TIPU DIRI SENDIRI....
orang ckp kite boleh tipu orang tapi x leh tipu diri sendiri...
mmg ada betol nyer..tapi kadang2 kite kne juga tipu diri sendiri..kalau asyik jujur jer dengan diri sndri mmg sakit...aku sendri rase...actually senang jer nak tipu diri sendiri...bile korang sedih..tgk citer lawak then buat2 gelak..lame2 mesti gelak betol,kalau mara berhenti kejap dari buat apa2 keje then cakap AKU X MARAH...SETAN JER NIH BANYAK DOK HASUT.....bile korang cakap macam tu automatik ap yg d ckp n dengar akan di intreprate ke otak...so jdi lah mcm ap yg korg ckp....cube bayangkan time marah korang cakap..AKU NGAH MARAH NIE....bkn ker korg lagi marah jadinye...
so....pkir2 lah yer.....

No comments: